facebook
 
Πέμπτη, 23 Δεκεμβρίου 2021

Το ενημερωτικό δελτίο του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, ΟΠΑ

Το ενημερωτικό δελτίο του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, ΟΠΑ

<!doctype html>

*|MC:SUBJECT|*


 

Τι είναι Μάρκετινγκ, πόσο περιζήτητα είναι τα επαγγέλματα του Μάρκετινγκ στην αγορά εργασίας του μέλλοντος και πού κατατάσσονται αυτά στην κλίμακα των αμοιβών;

Μάθετε όλες τις απαντήσεις στο ενημερωτικό δελτίο του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διαβάστε τη γνώμη των σπουδαστών και των απόφοιτών του σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών, την εμπειρία της φοίτησης και τις ευκαιρίες καριέρας.

Τι Είναι Μάρκετινγκ;

Πολλοί άνθρωποι νομίζουν ότι Μάρκετινγκ σημαίνει «διαφήμιση» και «πωλήσεις». Κάνουν όμως λάθος! Δεν πρέπει όμως να τους αδικούμε. Όταν καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με τηλεοπτικές διαφημίσεις και προσφορές, προσπάθειες πωλητών να αγοράσουμε τα προϊόντα τους και διαδικτυακές διαφημίσεις και προσφορές είναι λογικό ο μέσος άνθρωπος να ταυτίζει το Μάρκετινγκ με τη διαφήμιση και τις πωλήσεις. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι η διαφήμιση και οι πωλήσεις αποτελούν τμήματα του Μάρκετινγκ. Όμως το Μάρκετινγκ είναι κάτι πολύ περισσότερο από διαφημίσεις ή πωλήσεις.

Σήμερα το Μάρκετινγκ πρέπει να γίνεται αντιληπτό όχι με την παλιά έννοια της διαφήμισης και της επίτευξης μιας πώλησης, αλλά με τη νέα αντίληψη της ικανοποίησης των αναγκών των πελατών. 

Στη προσπάθεια μας να σκιαγραφήσουμε την έννοια του Μάρκετινγκ και μερικά από τα σημαντικά του στοιχεία, ας πάρουμε για παράδειγμα τα κινητά τηλέφωνα που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο. Οι κάτοχοι των κινητών τηλεφώνων είναι άτομα με ποικίλες απαιτήσεις και ανάγκες. 

Όλα τα κινητά κάνουν την ίδια ακριβώς λειτουργία – μας δίνουν τη δυνατότητα να επικοινωνούμε μεταξύ μας τηλεφωνικά. Όμως ένας καταναλωτής μπορεί να επιλέξει κινητό από μια μεγάλη γκάμα μαρκών και μοντέλων. Σχεδιάζονται κινητά τηλέφωνα σε πολλά μεγέθη, με διαφορετικά χρώματα, με λιγότερες ή περισσότερες δυνατότητες και εφαρμογές και σε διαφορετικές τιμές. 

Εάν ο υπεύθυνος Μάρκετινγκ μια εταιρείας που παράγει κινητά τηλέφωνα κατανοεί τις ανάγκες των καταναλωτών και κατασκευάζει κινητά τηλέφωνα που παρέχουν ύψιστη αξία στους καταναλωτές, τα τιμολογεί, τα διανέμει και τα προωθεί/διαφημίζει αποτελεσματικά, τότε θα τα πουλήσει σχετικά εύκολα.  Συνεπώς, η διαφήμιση και οι πωλήσεις αποτελούν απλώς τμήμα ενός ευρύτερου «μίγματος Μάρκετινγκ» - δηλαδή μιας δέσμης εργαλείων του Μάρκετινγκ που λειτουργούν από κοινού με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών και την ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων. 

"Συνεπώς, το Μάρκετινγκ παίζει ουσιαστικό ρόλο στο να προσφέρονται στους καταναλωτές αγαθά και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και τους δημιουργούν ικανοποίηση. Με άλλα λόγια η ικανοποίηση του πελάτη είναι κριτήριο αξιολόγησης μιας εταιρείας στο κατά πόσο ανταποκρίνεται στις ανάγκες, στις επιθυμίες και στις προσδοκίες του."

Με άλλα λόγια η ικανοποίηση του πελάτη είναι κριτήριο αξιολόγησης μιας εταιρείας στο κατά πόσο ανταποκρίνεται στις ανάγκες, στις επιθυμίες και στις προσδοκίες του.

Ορισμός του Μάρκετινγκ

Με την ευρεία έννοια το Μάρκετινγκ είναι μια κοινωνική και επιχειρηματική διαδικασία με την οποία μεμονωμένα άτομα ή και επιχειρήσεις αποκτούν αυτό που χρειάζονται και επιθυμούν μέσω της δημιουργίας και ανταλλαγής αξίας με άλλους. Συνεπώς, το Μάρκετινγκ αποσκοπεί στη δημιουργία κερδοφόρων πελατειακών σχέσεων που προσφέρουν αξία στα εμπλεκόμενα μέρη.

Ως εκ τούτου, ορίζουμε το Μάρκετινγκ ως τις ενέργειες οι οποίες επιδιώκουν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των πελατών, προσφέροντας τους προϊόντα και υπηρεσίες που δημιουργούν αξία για τους πελάτες και οικοδομούν ισχυρές σχέσεις με αυτούς με σκοπό την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. 

Μάρκετινγκ: Ένας Επαγγελματικός Τομέας Mε Μεγάλη Ζήτηση

Πηγή: cnn.gr

Στη σύγχρονη εργασιακή πραγματικότητα η επιλογή σπουδών αποτελεί βασική παράμετρο, που καθορίζει σε σημαντικό βαθμό τα πρώτα επαγγελματικά βήματα των νέων και μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες καριέρας. 

Ποιες είναι όμως οι επιλογές σπουδών που μπορούν να προσφέρουν σήμερα περισσότερες πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης; Ποια είναι τα επαγγέλματα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στις μέρες μας και ποια προγράμματα σπουδών δημιουργούν τους επαγγελματίες του «αύριο»; 

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες και έρευνες όπως παρουσιάζονται στο Linkedin στα σύγχρονα επαγγέλματα με τη μεγαλύτερη ζήτηση περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

1/ Το Μάρκετινγκ. Οι σπουδές στο Μάρκετινγκ παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση όχι μόνο το 2021 αλλά και για τα επόμενα χρόνια. Νέες και νέοι που θέλουν να εξασφαλίσουν μια εξαιρετική επαγγελματική πορεία με μεγάλες προοπτικές εξέλιξης επιλέγουν το Μάρκετινγκ ως βασική επιλογή, αφού προσφέρει ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης και εξέλιξης σε πολλές και σημαντικές εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό, προετοιμάζοντας ουσιαστικά τα μελλοντικά στελέχη των επιχειρήσεων.

2/ Η Ψηφιακή Επικοινωνία. Με το διαδίκτυο να αποτελεί σήμερα τη βάση για τις αγορές, την ενημέρωση και τη μεταξύ μας επικοινωνία, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός ότι η ζήτηση για δημιουργούς ψηφιακού περιεχομένου επικοινωνίας στα κοινωνικά δίκτυα, είναι κάτι περισσότερο από μεγάλη στις μέρες μας και στο μέλλον. 

Άλλα επιστημονικά πεδία και επαγγέλματα που αναμένεται να παρουσιάσουν μεγάλη ζήτηση, σύμφωνα πάντα με το LinkedIn, τα επόμενα χρόνια είναι τα ακόλουθα: οι βιοϊατρικές επιστήμες και η ιατρική γενετική, τα τουριστικά επαγγέλματα, η κλινική ψυχολογία και ψυχοθεραπεία, η πληροφορική, η κυβερνοασφάλεια, και η επιστήμη των δεδομένων.

Οι σπουδές στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας δίνουν τη δυνατότητα σε νέες και νέους να αναπτύξουν και να εξελίξουν τις σχετικές ικανότητές τους στα σύγχρονα επαγγέλματα με τη μεγαλύτερη ζήτηση. Επισκεφθείτε τη σελίδα του Τμήματός μας!

 

Η γνώμη των σπουδαστών & των αποφοίτων για το Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

“Το τέλειο με το Μάρκετινγκ είναι ότι μπορείς να το εφαρμόσεις παντού. Είναι ένα πολύτιμο και απαραίτητο εργαλείο σε κάθε μορφή επιχειρηματικότητας. Συνεπώς, μπορείς ειλικρινά να ασχοληθείς με ότι αγαπάς, έχοντας αποφοιτήσει από το τμήμα Μάρκετινγκ του Ο.Π.Α. Οι καθηγητές και το προσωπικό του τμήματος κάνουν εξαιρετική δουλειά και έχουν σχεδιάσει ένα πρόγραμμα σπουδών πολύ σύγχρονο. Μην σε ξεγελάει όμως αυτό, όπως μας προειδοποιούν και οι καθηγητές, το μεγαλύτερο μέρος της πορείας σου βασίζεται σ' εσένα και στο τι κάνεις εσύ, σε καθημερινή βάση για να βελτιωθείς. Ο όρος «διά βίου μάθηση» ισχύει πραγματικά και είναι στο χέρι σου να είσαι διαχρονικά up-to-date. Θεωρώ πως το τμήμα, προσφέρει τις απαραίτητες γνώσεις και σε συνδυασμό με τις πολλές ευκαιρίες που προσφέρει το πανεπιστήμιο γενικότερα μπορείς να καταφέρεις πολλά! Η ουσία είναι να αρπάξεις τις ευκαιρίες που σου δίνονται και να κυνηγάς αυτό που σου αρέσει περισσότερο, κάτι που συχνά θα ακούσεις από τους καθηγητές και το προσωπικό.”

Τσολάκος Στέφανος,
Φοιτητής 4ου έτους Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών

 



“Ως τεταρτοετής φοιτήτρια του τμήματος, κρίνοντας από τις εμπειρίες που έχω μαζέψει αυτά τα χρόνια, πιστεύω ότι τα εφόδια που μας δίνει το τμήμα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το πρόγραμμα σπουδών απαιτεί συνεχή συμμετοχή σε εργασίες και παρουσιάσεις αυτών. Οι φοιτητές, έτσι, κοινωνικοποιούνται και αποκτούν σημαντικές επικοινωνιακές δεξιότητες.Επιπροσθέτως, η γκάμα των μαθημάτων είναι πραγματικά ευρεία καθιστώντας το πρόγραμμα σπουδών ιδιαιτέρως μοντέρνο και επίκαιρο. Ένας φοιτητής δύσκολα θα βαριόταν. Οι περισσότεροι καθηγητές ευνοούν τον διάλογο, μας δείχνουν αποσπάσματα ταινιών και μας παρουσιάζουν ενδιαφέροντα case study. Οι σχέσεις τους μαζί μας χαρακτηρίζονται έντονα από τον επικοινωνιακό και δημιουργικό χαρακτήρα που αποπνέει το τμήμα μας. Το πιο δυνατό σημείο του προγράμματος κατά την γνώμη μου είναι η εξωστρέφειά του. Δηλαδή, αναφέρομαι σε συνεργασίες με κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, στην εξαιρετική διασύνδεση με την αγορά εργασίας μέσω πρακτικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στην παρουσία πολλών guest oμιλητών και γενικώς στη δυνατότητα συμμετοχής σε πάρα πολλούς διαγωνισμούς, σεμινάρια, workshops και πρωτοβουλίες του ΟΠΑ και όχι μόνο. Με αυτόν τον τρόπο, προσωπικά, επωφελήθηκα πολύ από τα μαθήματα ξένων γλωσσών (επιχειρησιακής ορολογίας) και από τον έναν χρόνο “Εrasmus Εxchange” στο EM Strasbourg Business School της Γαλλίας. Κατέληξα στο να διαλέξω την κατεύθυνση «Διεθνής Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» και απέκτησα ως όνειρό μου να εργαστώ στο κομμάτι της εξωτερικής επικοινωνίας μίας επιχείρησης με τα ενδιαφερόμενα μέρη κι επίσης στις διαπραγματεύσεις (και τα δύο σε διεθνές επίπεδο). Ο χρόνος θα δείξει τελικά με τι θα καταπιαστώ. Εύχομαι καλή πρόοδο και καλή σταδιοδρομία σε όλους τους φοιτητές του τμήματός μας.“

Παπαδήμα Ελένη Ιφιγένεια,
Tελειόφοιτη 2021-2022




“Το Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας ήταν η πρώτη επιλογή στο μηχανογραφικό μου, μιας και ο συνδυασμός των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών ήταν αυτό που αρχικά μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Οι προσδοκίες μου επιβεβαιώθηκαν όταν με την ολοκλήρωσή του κατάλαβα και στην πράξη πόσο ολιστικά αντιμετωπίσαμε το αντικείμενο. Το σημαντικότερο όλων βέβαια ήταν η έμπνευση που μετέδιδε κάθε διδάσκοντας ξεχωριστά που με οδήγησε και εμένα να «βουτάω» μαζί του στο αντικείμενο, να γνωρίζω τις δυναμικές του και να ανακαλύπτω νέα πράγματα. Κάθε μάθημα ήταν ένας μικρός κόσμος που στιγμιαία έμπαινες και έβγαινες αλλαγμένος, εφοδιασμένος με γνώσεις και εργαλεία έτοιμα προς αξιοποίηση. Μπαίνοντας στην αγορά εργασίας διαπίστωσα ότι μπορούσα να ακουστώ και να προτείνω ιδέες νιώθοντας αυτοπεποίθηση!”


Καλυψώ Νταλού,
Απόφοιτη Σεπτεμβρίου 2020




“Ξεκίνησα τις σπουδές μου στο Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας το 2015 έχοντας υψηλές προσδοκίες, με βάση όσα είχα ακούσει και διαβάσει για αυτό. Ήδη από τα πρώτα μαθήματα κατάλαβα ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο Τμήμα, που παρακολουθεί τις εξελίξεις και παρέχει στους φοιτητές τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τις ευκαιρίες που χρειάζονται για να πετύχουν στην αγορά εργασίας. Αναπόσπαστο κομμάτι του Τμήματος είναι οι καθηγητές, οι οποίοι έχουν πραγματική αγάπη για το αντικείμενο και όρεξη να βοηθήσουν τους φοιτητές. Μέσα από ομαδικά projects απέκτησα hands-on εμπειρία στο αντικείμενο των σπουδών, ενισχύοντας το επαγγελματικό μου προφίλ. Επιλέγοντας την κατεύθυνση «Ψηφιακό Μάρκετινγκ» εξειδικεύτηκα σε ένα από τα πιο δυναμικά πεδία του μάρκετινγκ, που προσφέρει σημαντικές επαγγελματικές προοπτικές. Με τη συμμετοχή μου στο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης είχα την ευκαιρία να εργαστώ για 3 μήνες στην social media ομάδα του ΟΠΑΠ, αποκομίζοντας μια πολύτιμη εμπειρία. Λίγο αργότερα, έχοντας ολοκληρώσει πλέον τις σπουδές μου, ξεκίνησα να εργάζομαι στην McCann Athens, όπου γνώρισα τον κόσμο του social media marketing από την πλευρά μιας μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας, δουλεύοντας με γνωστά ελληνικά & διεθνή brands. Δύο χρόνια μετά, έχω μετακινηθεί στο τμήμα Account Management της εταιρείας, ώστε παράλληλα με το digital marketing να έρθω σε επαφή και με 360 επικοινωνιακές καμπάνιες.“

Γιαννακόπουλος Λάμπρος,
Aπόφοιτος Σεπτεμβρίου 2019

Το Μάρκετινγκ Ανάμεσα στις Καλύτερα Αμειβόμενες Δουλειές του Μέλλοντος

Πηγή: in.gr

 

Τριάντα ακριβοπληρωμένες δουλειές, στις οποίες θα σημειωθεί αύξηση της απασχόλησης την επόμενη δεκαετία, προέκυψαν από σχετική μελέτη και δεδομένα απασχόλησης και μισθών που συγκέντρωσε το Γραφείο Στατιστικής της Εργασίας των ΗΠΑ.

Και μπορεί τα οικονομικά και εργασιακά δεδομένα μεταξύ ΗΠΑ και άλλων ευρωπαϊκών κρατών, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, να διαφέρουν, ωστόσο, εύκολα διαπιστώνει κανείς πως πρόκειται για δουλειές που καλοπληρώνονται – σε σχέση με άλλα επαγγέλματα – παντού.

" Σύμφωνα λοιπόν με αυτήν τη μελέτη τα στελέχη μάρκετινγκ κατατάσσονται στην 7η θέση ενώ τα στελέχη πωλήσεων βρίσκονται στην 20η θέση."

Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι λοιπόν το γεγονός πως για εκείνους που αναζητούν σπουδές με καλές απολαβές το Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας ξεχωρίζει για το γεγονός ότι οι απόφοιτοί του έχουν μπροστά τους ένα λαμπρό επαγγελματικό μέλλον με υψηλές αμοιβές, αφού δύο από τις 30 θέσεις αφορούν θέσεις που καλύπτουν απόφοιτοι του Τμήματος.







This email was sent to *|EMAIL|*
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
*|LIST:ADDRESSLINE|*

*|REWARDS|*